Monday, May 25, 2015

Broadway Dance Center, jak dostać się do szkoły, jak uzyskać wizę studencką?

Broadway Dance Center, czyli najpopularniejsza szkoła taneczna na świecie, której progi co roku przekracza tysiące tancerzy z całego świata, by móc szkolić się u najlepszych! Jak to jest? Czy rzeczywiście marzenie wyjazdu do Nowego Jorku jest tak trudne, że prawie nieosiągalne?
Przedstawię wam w szybkim skrócie własną drogę, która doprowadziła mnie do tej szkoły trzykrotnie!



Marzenie pojawiło się wraz z pragnieniem wyjechania do Nowego Jorku, taneczna szkoła, o której bębnią w telewizji, prasie i internecie. Ale jeszcze przed tym, filmiki choreografów na youtube, które wraz z przyjaciółmi podziwialiśmy przez internet. Największą inspiracją była Luam, dzięki jej nagraniom postawiłam sobie za cel, że kiedyś odbędę lekcję z nią na popularnej sali studia numer 5. Teraz, czyli kilka lat później moja ilość klas odbytych na tej sali jest niezliczona, tak samo jak ilość klas z topową choreografką z Nowego Jorku, Luam.



Jak dostać się na Broadway Dance Center, a następnie jak zdobyć wizę studencką i ile kroków Cię czeka by móc postawić legalnie stopy na drugim krańcu świata? Czytaj dalej :)




Przed pójściem na profesjonalny program taneczny byłam w Nowym Jorku na wizie turystycznej, gdzie już chodziłam do BDC na podstawie płacisz-wchodzisz. Jednak osoby tzw."dochodzące" nie mogą uczestniczyć w życiu szkoły, tancerzy na 100%. Podjęcie się studiowania na International Student Visa Program było moim kolejnym celem.
Oczywiście wszelkie informacje znajdziesz na www.broadwaydancecenter.com >Training Programs > ISVP (możecie też włączyć tłumaczenie na polski).




Warunki z początku nie są za ogromne, ale co do czego robią niezłe zamieszanie.
1. najważniejsze! znalezienie sponsora! Osoba ta musi udowodnić i zdeklarować się na piśmie, że posiada określoną ilość gotówki, która "niby" przeznaczona jest na Twoje utrzymanie w trakcie pobytu w NYC. (Na wizie M1 jesteś nie upoważniony do jakiejkolwiek legalnej pracy, dlatego wyciąg z konta jest udowodnieniem, że stać Cię na życie w Nowym Jorku bez podejmowania pracy).
TAK! Program ISVP jest dla bogatych dzieciaków, ale znajdują się kombinatorzy, do których mogę się zaliczyć, którzy stawiają wszystko na jedną kartę i ryzykują za własną zgodą).
2.podstawowe rzeczy jak : CV, zdjęcia taneczne, list o celach artystycznych, kopia dowodu, formularz ISVP (wszystko w jęz. angielskim)
3. wypełniony formularz zdrowotny przez lekarza (UWAGA! moja lekarka miała problem z tłumaczeniem, ale za niewielką opłatą w Polsce można dokonać cudów).
3.OCZYWIŚCIE opłata rekrutacyjna - teraz 250$ (ja płaciłam 200$) - bezzwrotna.



Gdy otrzymacie pozytywną odpowiedź od szkoły, czekacie na potrzebne dokumenty do wizy, ale przed tym:
4. należy dokonać przelewu - minimum połowa kwoty za program:
program 1 rok -  $8350
program 6mcy - $4400
program 3mcy - $2450
Przygotuj swoją cierpliwość, ponieważ ja spędziłam w banku prawie cały dzień zanim dokonali mojego przelewu. Nie wiem, ale przy załatwianiu formalności miałam na każdym kroku problem, zajmowali się mną leniwi pracownicy i miałam wrażenie, że cały świat jest przeciwko mnie.

5.Umówienie się do ambasady (wniosek na wizę studencką, opłata ok.500zł,)
UWAGA! Ubiegając się o wizę studencką do USA, musicie być zarejestrowani w programie SEVIS, jest to kolejne wymuszenie od was pieniędzy - $200 - bez tego nie otrzymacie wizy. Zaskoczona faktem dopiero w ambasadzie zapytałam się konsula po co to jest? Usłyszałam, że jest to moja rejestracja w ich programie do kontrolowania, gdzie się podziewam. Zwykłe kolejne wymuszenie od was pieniędzy.

6. Raczej z wizą studencką konsul nie robi problemów. Dostajecie i ostatni etap w Polsce - kupno biletu na okres pobytu.



Wiza studencka F1 (do szkoły wyższej) - by aplikować do samej szkoły musicie mieć zdany egzamin z angielskiego TOFEL - ok.500 zł i egzamin SAT (podobne do polskiej matury, ale o wiele łatwiejsze) - $75.

Wszystko jest do zrobienia tylko potrzeba trochę determinacji, która u mnie się pojawiła wraz z ogromnym pragnieniem powrotu do Nowego Jorku.
O tym jaki jest Nowy Jork i czy te wszystkie przedwyjazdowe wydatki i komplikacje były warte mojego zaangażowania? Już w kolejnych postach!
Kwestia pieniędzy. Ogromny wydatek na polskie złotówki, ale uwierzcie mi, że to dopiero początek. W przeliczniku na naszą walutę utrzymanie się w Nowym Jorku bez pracy dla większości Polaków jest nie możliwe. Dla mnie również! Napiszę jak poradzić sobie z tym faktem.
Wydatki:
opłata rekrutacyjna - $250,
opłaty za tłumacza przysięgłego - 100zł/ $30,
opłata za szkołę +coś tam za przelew międzykrajowy (?!) - $4500 (na własnym przykładzie, programu półrocznego),
opłata wizowa - 500zł/$150 ,
opłata za SEVIS -$200
paliwo -100zł/$30
bilet w dwie strony - ok.$800
kasa na start (wynajem pokoju, jedzenie, metrokarta) - ?!
RAZEM : $5,960 + ?!

Przeraża? Pamiętajcie, zawsze można wybrać tą tańszą opcję i lecieć na wizie turystycznej biorąc klasy na zwykłe karnety! Szkoła, do której chcecie się wybrać to najlepiej renomowana szkoła na świecie... jej ceny, porównując ceny szkół w Ameryce, nie są wysokie, ale dla nas, Polaków, kwota jest duża. Może warto powalczyć o wygraną w YouCanDance?





Powodzenia!
Pozdrawiam
EveLinda

Follow me: 

                                            INSTAGRAM
                                            FACEBOOK




No comments: